CamperLove

Jakiś czas temu zaczęłam zastanawiać się gdzie pojedziemy na nasze, rodzinne wakacje.

Typów było wiele: Albania, Macedonia, Litwa, Łotwa, Estonia, może Niemcy?

W tych miejscach jeszcze nie byłam, tych miejsc jestem bardzo ciekawa. Przeglądałam zdjęcia, loty, opisy poszczególnych atrakcji. Jednak coś mi nie pasowało. Szukałam dalej. Nagle wpadł mi do głowy pomysł kamperowych wakacji. Od razu na mojej twarzy pojawił się ogromny uśmiech i przyznam, że nawet przez chwilę się nie zawahałam podejmując decyzję, że tak właśnie spędzimy nasze rodzinne wakacje.

A miejsce? Też od razu wiedziałam, że będzie to Polska, a konkretnie Roztocze i wschód. Tych regionów jeszcze nie znam, a już dawno o nich marzyłam.

Pozostało poszukać kampera. Przyznam, że nie do końca wiedziałam jak się do tego zabrać. Z kamperem miałam do czynienia pierwszy raz.

Zaczęłam szukać firm/osób, które się zajmują wypożyczaniem kamperów. Było ich wiele. Tylko teraz, którą firmę wybrać i którego kampera.
Nie miałam czasu na przeszukiwania internetów i opinii.

Jedyne co mnie bardzo zaskoczyło to cena wynajmu takiego auta. Od 300zł netto nawet do 700zł netto za dzień. Straaaasznie drogo zakładając, że się jedzie rodziną tylko 2+1. Do tego trzeba doliczyć opłatę na polu kempingowym za auto, za prąd i za wodę. Sumując to wszystko wychodzi z tego spora suma.
Wiadomo, że im bardziej luksusowy samochód tym droższa cena. Ja chciałam sprawne i niezbyt stare auto, dodatkowo liczyła się też cena. Nie chciałam wydawać 700zł za dzień wynajmu kampera dla naszej trójki. Porzuciłam na chwilę firmy i zaczęłam szukać prywatnych osób, które wypożyczają swoje kampery. Być może pomyślisz, że to ryzyko, jednak ja znalazłam przemiłe małżeństwo, które samo jeździ dużo kamperem,  podpisuje umowę, wystawia fakturę, robi szkolenie, jest w ciągłym kontakcie i choć nie ma do wypożyczenia najnowszego kampera, ma dobre auto za rozsądną cenę.

Małżeństwo znalazłam na platformie olx. Ważne żeby Twój kamper nie znajdował się na drugim końcu Polski, bo będziesz musiał po niego pojechać. Ja szukałam go niedaleko miejsca zamieszkania.

Skontaktowałam się z właścielką, porozmawiałyśmy o możliwości wynajmu, ustaliłyśmy cenę, wpłaciłam zaliczkę i kamper czekał do dnia naszego wyjazdu.

Przy wynajmie należy pamiętać, że ceny mogą być netto, więc trzeba będzie dodać podatek, zazwyczaj  trzeba będzie wpłacić kaucję (my zapłaciliśmy 4000zł), dodatkową opłatą jest opłata serwisowa za szkolenie i niezbędne wyposażenie (butle gazowe – my dostaliśmy dwie, specjalny papier toaletowy, tabletki do toalety) około 350- 400zł.

Podpisanie umowy moim zdaniem jest konieczne. Dodatkowo jeśli będzie Ci potrzebna faktura – zapytaj o nią przy wynajmie.

Nasz kamper to 10-letni Ford Rimor, przeznaczony dla 6 osób, ale myślę, że komfortowo podróżuje się nim rodziną 2 + 2. Dla nas to bardzo luksusowe auto, bo nas jest trójka.

Auto ma 7,5 metra długości, 3,2 metra wysokości – o tym trzeba pamiętać, bo nie prowadzi się go jak zwykłą osobówkę.

Co masz nasz kamper:

• oczywiście: umywalkę, kuchenkę gazową, łazienkę i toaletę (rzadko  korzystamy z łazienki i toalety, ponieważ na naszych kempingach mamy wszystko pod nosem, ale jest to świetna sprawa, przy konieczności skorzystania w nocy, czy rano z toalety, lub w trasie i oczywiście przy dziecku, które czasami nie zdążyło by do innej toalety, prysznic, głównie przydał się przy kąpaniu Misi)
  • ma 3 miejsca do spania, dwa dosyć duże i bardzo komfortowe, jedno mniejsze
  • stolik na środku – my z niego nie korzystamy ponieważ mamy zamontowany fotelik dla Misi, ale nawet nam nie jest potrzebny, wszystkie posiłki jemy na zewnątrz, a Misia jest jeszcze za mała na wieczorne granie w planszówki
  • ma wewnętrzna , niezależną klimatyzację – cuuudowna sprawa przy obecnych upałach, pamiętaj, że nie zawsze jest taka opcja
  • oczywiście w oknach ma moskitiery – dla mnie konieczność przy obecnej ilości komarów
  • jest telewizor (jeszcze ani razu z niego nie korzystaliśmy)
  • mnóstwo schowków i szafek – super sprawa, bo można zabrać dużo rzeczy i spokojnie rozpakować w szafkach
  • lodówka i zamrażarka (myślę, że to standard)
  • wewnętrzny, duży bagażnik (my schowaliśmy tam rowery)
  • dodatkowe wyposażenie – stolik i 4 krzesełka oraz matę/ dywanik – świetna sprawa, żeby nie nanosić trawy i innych nieczystości do środka kampera, chyba, że lubisz często
  • zamiatać, lub żyć w brudzie 🙂

Co warto zabrać ze sobą:

• oczywiście pościel – w naszej opcji wynajmu nie było pościeli, nie wiem czy to standard, ale warto zapytać czy będzie w kamprze
  • ręczniki – najlepiej trochę szybkoschnących i normalne
  • kosmetyki
  • kocyk jeden lub dwa
  • kocyk na plażę
  • garnki, sztućce, kieliszki, kubki, filiżanki itp. (zapytaj co znajduje się w kamprze, u nas były tylko podstawowe zestawy talerzy i sztućców, zabraliśmy jeden mały, jeden duży garnek, patelnię, 2 kubki, 2 filiżanki, kawiarkę, zestaw dla Misi, tarkę do warzyw, termomox itp.). Przyznam, że za dużo nie gotuję, ale śniadania zawsze przygotowujemy sami, obiady czasami w kamprze czasami szukamy jakiegoś fajnego miejsca.
  • głośniczek – do posłuchania muzyki
  • przenośny internet – jeśli potrzebujesz
  • gąbeczkę, ściereczki, płyn do mycia naczyń
  • miednicę – dobra do noszenia naczyń do umycia
  • proszek do prania ( czasami na kamperach są pralki, ale proszku nie ma)
  • sznurek do wieszania ubrań
  • suszarka do włosów
  • rowery
  • hulajnogę

Sprawdź jakie są warunki wynajmu:

• minimalny okres wynajmu (np. 7dni)
  • wiek  kierowcy
  • kaucja zwrotna
  • opłata serwisowa
  • ile lat trzeba posiadać prawo jazdy
  • jaka jest kwota zaliczki

Pamiętaj też żeby z dużym wyprzedzeniem rezerwować kampera. Po pierwsze w sezonie kampery szybko znikają (zostaną Ci tylko najdroższe opcje), po drugie czasami zdarza się promocja za wczesną rezerwację.

Jesteśmy w połowie naszej wyprawy.

Jest wspaniale. Przyznam, że to najlepsze nasze wakacje.

Więcej napiszę o nich w następnym wpisie.

Pozdrawiam

Justyna

Jeśli masz jakieś pytanie,  zadaj w komentarzu, na pewno odpiszę 🙂