Polska pięknieje.

Jak mawiał klasyk: Cudze chwalicie swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”.

Ja znam, chwalę, wiem jak piękny jest nasz kraj.

Dużo wyjeżdżamy za granicę, jednak nie zapominamy też o Polsce, która z roku na rok staje się piękniejsza.

W zeszłym tygodniu byliśmy na targach turystycznych w Poznaniu. Główny cel tej wyprawy to spotkania z kontrahentami, zdobycie nowych ofert, poznanie nowych miejsc.

Nie mieliśmy dużo czasu na zwiedzanie, ale postanowiliśmy choć na chwilę wstąpić na poznański rynek, pochodzić po klimatycznych zakamarkach, zjeść coś lokalnego.

poznan-983563_1280

Jak wyglądał nasz pobyt?

Najpierw targi, niestety trochę byłam rozczarowana.  Na targi staram się jeździć co roku, ale to chyba mój ostatni raz. Jadę do Poznania żeby spotkać się z zagranicznymi kontrahentami, żeby zainspirować się nowymi miejscami, ofertami. Jednak na targach wystawia się już bardzo mało zagranicznych kontrahentów. Większość to osoby promujące Polskę. To wspaniale, że coraz więcej mówimy o naszych walorach jednak ja chciała spotkać zagranicznych kontrahentów i porozmawiać z nimi o współpracy. Skoro ich nie było zbyt wielu nasz pobyt na targach bardzo się skrócił.

Szybko odwiedziłam najbardziej interesujące stanowiska. Razem z Krzyśkiem wzięliśmy udział w dwóch  bardzo ciekawych wystąpieniach i poszliśmy na Rynek.

W drodze na Rynek wstąpiliśmy jeszcze do Informacji Turystycznej.

Wzięłam oczywiście mapę i zapytałam Panią czy nie ma jakichś propozycji spacerów tematycznych.

Bardzo miła Pani przyszykowała dla mnie plik ulotek z następującymi propozycjami tras:

• Stare Miasto
  • Ostrów Tumski i Zagórze
  • Dawna Dzielnica Zamkowa

Jest tego sporo. Prawda?

Ponieważ my nie mieliśmy czasu, zabraliśmy mapę i ulotki i ruszyliśmy w kierunku Rynku. Stwierdziłam, że następnym razem skorzystamy z tych informacji. Trasy rzetelnie przygotowane, zwięźle opisane.Chodzimy tylko tam gdzie nas interesuje. Polecam wybrać się również do informacji po takie ulotki, które zapewne pomogą Wam w zwiedzaniu Poznania.

poznan-85099_1920

Rynek w Poznaniu jest uroczy, kolorowy i klimatyczny. Nawet w ponury dzień, a taki wtedy był, miło było pospacerować dookoła niego.

Szwędaliśmy się wśród uliczek i szukaliśmy czegoś o czym wcześniej usłyszałam na moim ukochanym kanale: Kuchnia. Otóż akurat dzień poprzedzający nasz wyjazd włączyłam Kuchnię, a tam Jakubiak Lokalnie opowiada o Poznaniu i o Pyra Barze.

Super, ja chcę do Pyra Baru. Znaleźliśmy, zjedliśmy i bardzo polecamy. Coś wspaniałego. Ja oczywiście w menu szukałam dobrych propozycji w Kąciku Regionalnym. Zamówiliśmy: Szare ale jare oraz ŚLEDŹonko. Wszystko było wyśmienite, a do tego lokalnie i niedrogo. Najedliśmy się bardzo i zapłaciliśmy 34zł za dwa porządne dania i dwa kompoty.

20151016_151033

Poniżej znajduje się link do strony Pyra baru. Polecam, warto.